Brev:
Mad - 6 mdr
17. november 2016
Alder:
6 mdr.
Mad - 6 mdr
Kære Helen.
Så er jeg sørme på banen igen 😊
Tak for dit sidste svar angående søvn og putning.
Efter Oliver er kommet ud af sit tigerspring går det meget bedre med at putte og han sover meget bedre igen. Så du havde helt ret med at den pludselige ændring skyldes hans udvikling.
Oliver bliver 6mdr i næste uge og vejet nu 9,5kg 😊
Vi startede langsomt med grød da han var 4mdr og det gik egentlig godt starten. Men da vi får en måneds tid siden introducerede ham til Risgrød for første gang gik det galt. Han fik stadig kun smagsprøve af det og kunne lide det men efter et par timer begyndte han at kaste voldsomt op og vi endte på hospitalet. De mente dog det var en mave krus og ikke grødens skyld. Vi har holdt os for risgrød siden selvom lægen på hospitalet mente vi godt kunne prøve efter en uge igen. Men vi blev simpelthen så forskrækket.
Problemet er, at siden den episode har Oliver ikke rigtig ville spise andet end mælk fra sin flaske. Jeg har prøvet alverdens grød og mos men han lukker bare munden og vender hovedet. Han viser stadig synlig interesse for vores mad, griber ud efter det og er begejstret når skeen med hans d-dråber kommer.
De sidste par dage er han blevet lidt mere interesseret igen og spiser lidt frugtmos og færdiglavet grød. Det er stadig småt men han spiser da lidt.
Men nu bliver han jo 6mdr og vi skal jo igang. Jeg tror og håber at når han kan få noget mad i hånden og kan få det samme som os så bliver det mere interessant for ham. Men hvor hurtigt må jeg gå frem nu hvor han ikke rigtig har fået noget grød eller mos. Må han selv sidde med noget banan, kogt kartoffel osv? Jeg er så mange for han kløjs i det nu hvor han jo ikke er vant til at spise? Må han begynde at få noget af vores mad?
Han har allerede fået sin første tand i undermunden så han kan godt bide i tingene 😊
Lige et side spørgsmål. Jeg glæder mig sådan til at jeg kan sætte ham i hans højstol og han kan sidde og spise der sammen med os. Han kan sidde der kort og så begynder han at "falde" forover, som om ryggen er for svag endnu.
Efter han selv kan vende rundt på maven (fra han var 4mdr) ligger han mere på maven end ryggen - så det undrer mig han ikke er stærkere. Er det normalt de ikke kan sidde mere i den alder?
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Fra Olivers mor